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She never does anything outside of praising Momonga, whether he's in the same scene as her or not- Comparing this to Mahouka, she's basically this series' equivalent of Miyuki if Miyuki did absolutely nothing outside of praising Tatsuya, which makes Albedo far, far more annoying. Remember how people absolutely despised Miyuki because she wouldn't shut up about her onii-sama? There's an exact same character here, if arguably worse, but Albedo gets a free pass because her target of affection looks like a skeleton wizard and has a fanservice design.
There's also nothing interesting about floor guardians' interaction with one another, as all they talk about is how great Momonga is and how they should do their job and serve him. I guess the assumption the author made was that his target audience was so stupid that they needed to be reminded of the obvious every scene, every line.
Another awful aspect of this series is the pacing- It's always painfully slow. A lot of people seem to defend slow pacing by claiming that it's character development, but there's no development.

Kagaya forecasts Muzan's intentions and enacts a strict training regimen to prepare the Corps for the upcoming battle. Tamayo develops a serum with the obtained blood samples to cure Nezuko, who is kept isolated far from them as she recovers. Muzan appears and Kagaya triggers a suicide attack to stagger him. The Hashira ambush Muzan but he traps them all within the Infinity Castle, an endless labyrinth which houses Akaza, Upper Two Doma, Upper One Kokushibo, and the newly-ascended members Kaigaku and Nakime; Zenitsu's former partner and Muzan's personal assistant, respectively. As Zenitsu kills Kaigaku, Tamayo injects Muzan with a poison she and Shinobu have made to weaken his abilities. When Akaza remembers his human life, he betrays Muzan and commits suicide, while Shinobu sacrifices herself to poison Doma, allowing Inosuke and fellow Demon Slayer Kanao Tsuyuri to kill him.

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En désespoir de cause, ce dernier part en ville vider le compte en banque de ses parents, et apprend à l'occasion la capitulation du Japon et la destruction de la marine japonaise. De retour à l'abri avec de la nourriture fraîche et de qualité, il ne parvient malheureusement pas à sauver sa sœur cadette, qui agonise d'une mort lente et atroce. Après avoir incinéré le corps de celle-ci et mis ses cendres dans la boîte à bonbon qu'il lui avait offerte avant de quitter la maison de leur tante (l’un des rares plaisirs gastronomiques de Setsuko durant leurs mésaventures), se retrouvant seul sans famille aimante, le frère aîné se laisse, lui aussi, dépérir jusqu'à ce que la mort l'emporte, dans une gare. Les esprits des deux enfants, réunis et paisibles, ne souffrant plus de rien, contemplent alors le Kōbe moderne. Fiche technique[modifier | modifier le code] Titre original : 火垂るの墓 (Hotaru no haka) Titre français : Le Tombeau des lucioles Réalisation : Isao Takahata Scénario : Isao Takahata, d'après la nouvelle La Tombe des lucioles de Akiyuki Nosaka Dessins : Yoshifumi Kondō Musique : Michio Mamiya Photographie : Nobuo Koyama Montage : Takeshi Seyama Production : Tōru Hara Sociétés de production : Studio Ghibli Sociétés de distribution : Kazé Pays de production : Japon Langue originale : japonais Format : couleurs – 35 mm – son Dolby Digital Genre : animation, drame, guerre Durée : 90 minutes Dates de sortie : Japon : 16 avril 1988 France : 19 juin 1996 Classification : tous publics Distribution des voix[modifier | modifier le code] Personnages Japonais Français Mère Yoshiko Shinohara Marina Tourbon Setsuko Ayano Shiraishi Kelly Marot Seita Tsutomu Tatsumi Pascal Grull Tante Akemi Yamaguchi Marie-Martine Version française Studio de doublage : Libra Films[3] Direction artistique : Brigitte Lecordier Adaptation : Christine de Chérisey Personnages[modifier | modifier le code] Seita Jeune garçon de 14 ans, il se voit dans l'obligation de s'occuper seul de sa petite sœur, Setsuko, après la mort de leur mère. Soucieux de préserver la petite fille, il lui cache certaines choses et l'amuse le plus souvent possible. Malgré tous ses efforts et son amour pour elle, il se révélera trop jeune pour la sauver des horreurs de la guerre. Il décède le 21 septembre 1945 dans une gare. Setsuko Petite sœur de Seita, elle a un caractère enfantin typique de ses 4 ans. Mais elle comprend beaucoup de choses, y compris ce qu'on veut lui cacher. Elle est très attachée à son frère. ↑ Kimetsu no Yaiba Manga: Chapter 46 (Page 5). ↑ Kimetsu no Yaiba Manga: Chapter 138 (Page 10). ↑ 6. 0 6. 1 Kimetsu no Yaiba Manga: Chapter 47 (Page 15). ↑ Kimetsu no Yaiba Manga and Anime: Chapter 46 and Episode 22.
In Neon Genesis Evangelion, for example, “Shinji-kun” is ubiquitous, but the would-be parallel “Asuka-chan” is not. It’s an interesting linguistic nuance to key into—you can learn a lot about characters and their relationships due to the omission or inclusion of one word. Dropping honorifics in Japanese is only reserved for the deepest relationships: we’re talking romantic partners and very close friends. I can also tell you from personal experience it’s a source of intense social anxiety for me. San San is essentially the default honorific, and it’s the most common. The closest word in English would be “Mr.