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What’s worse is the characterization is effectively nonexistent, and you very quickly get the feeling that when I gave you that little factoid about squids being friendly creatures, I might’ve actually been full of shit. The introduction of each character is literally an on-screen text box that disappears after barely one second has time to pass, and while the thoughtlessness of this presentation speaks for itself, reading the text and actually trying to see these characters as people, let alone as friends, is completely disastrous.
Riveting personality traits such as, “seems to like anime and stuff,” are detailed within. I mean, holy fucking seriously?!?! There’s no way this is supposed to be from God Yuichi’s perspective, right? Was this a description of his best friend, or one-third of the nation of Japan?! Not only are these depictions inane, but they’re simply unnecessary, because there are absolutely ZERO relevant personality traits you need to know about any character to actually watch the show. These people are not friends nor are they people; they’re stock character templates whose job is to stand around passively while getting used or manipulated by God Yuichi without the slightest hint of having any agency of their own, completely sapping the conflicts of any excitement or worthwhile drama, all the while only committing to expressing themselves in the most generic mannerisms that their archetypes allow. I suppose the point is to make God Yuichi look cool so the viewers can use the series as some sort of sadistic self-insert power fantasy to get off on the idea of themselves being this much of an edgelord (please, get real, no one is as godly as God Yuichi), but this has the same effect as seeing LeBron James dunking on blind, deaf, disabled, amputee toddlers.

p. 711. ISBN 9781578591541. Archived from the original on February 20, 2017. Retrieved October 20, 2016. ^ Comella, Anthony (March 24, 2013).

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Cet éclat est la combinaison de toutes ses précédentes incarnations qui concentrent leur énergie à travers son corps. Cependant, si l'Avatar est tué lorsqu'il est en transe, alors le cycle de réincarnation est brisé, et l'avatar cessera alors d'exister à jamais[25]. À travers les âges, les innombrables incarnations de l'Avatar ont permis de garder les Quatre Peuples en harmonie et de maintenir l'ordre universel[22]. L'Avatar est aussi l'unique passerelle entre le monde physique et le monde spirituel, séjour des esprits défunts[26]. Dans la suite de la série, La Légende de Korra, on apprend que l'avatar est le résultat de la fusion d'un humain ordinaire (Wan) et de Raava, l'esprit de la lumière. Leur union avait pour but de battre Vaatu, l'esprit des ténèbres involontairement libéré par Wan, afin d'éviter qu'il ne répande les ténèbres sur le monde. Au début l'alliance de l'humain et de l'esprit de la lumière ne devait être que temporaire, Raava prêtait à Wan la maîtrise des éléments pour qu'il puisse réparer sa faute, mais face à Vaatu, ils n'eurent pas d'autre choix que de fusionner pour enfermer Vaatu dans le monde des esprits. En faisant cela, Wan est devenu le porteur de l'esprit de la lumière, lui donnant la capacité de maîtriser tous les éléments, de faire appel à l'esprit de la lumière pour renforcer ses pouvoirs (c'est l'état d'avatar) et de pouvoir aller dans le monde des esprits. Lorsque Wan mourut bien des années plus tard, alors que le monde était à nouveau en proie aux conflits entre les différents royaumes humains, Raava le quitta et alla fusionner avec un nouveau-né d'une tribu différente, entamant ainsi le cycle de réincarnations de l'Avatar. Résumé de l'intrigue[modifier | modifier le code] Un siècle avant le début de la série, Aang, un jeune maître de l'air âgé de 12 ans vit parmi les siens, les nomades du temple de l'air austral. Sa vie bascule lorsque les moines du temple lui apprennent qu'il est le nouvel Avatar. Retrieved February 28, 2020. ^ a b Goldmark, D. ; Taylor, Y. ; Maltin, L. (2002). The Cartoon Music Book.
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