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His opponents grow progressively stronger; a Tentacle Parasite, a Goblin Berserker, a Dino-boar, a Toxic Eagle, an Armoured Larva, an Execu-panther, a Twinhead Tiger and a Golem. This only promotes him to level 31 due to the reduced experience points of the vorpal collar. Vysache turns up to watch the tenth fight against a monster he caught just for Rakuro, Aberrant Woodmage level 120, a tree-type sorcerer so strong Vysache only demands Rakuro survive 5 minutes in order to win the round. 8"The 300-Limit Pandemonium"
Transliteration: "Sanbyaku Rimitto Kyōsō Kyoku" (Japanese: 300リミット狂騒曲)Ayumi KurashimaKazuyuki FudeyasuShinji IshihiraNovember 19, 2023 (2023-11-19) Rakuro discovers the Woodmage is impervious to physical attacks, so all he can do is dodge the attacks. After two minutes, Rakuro starts to suffer mental strain and considers just dying as there are no penalties for dying in training matches. He then feels disgust at himself, having grown used to always taking the easiest path to victory in trash games. He successfully steals Woodmage's staff, removing his ability to use spells. Dodging until the time expires becomes easier and Rakuro wins. Woodmage angrily breaks the rules and tries to kill him, but Vysache kills Woodmage and gives Rakuro his reward, a title as an honorary Rabituzan citizen and removal of the troublesome vorpal collar. Rakuro is disappointed, until his citizenship unlocks another unique scenario, the Vorpal Epic. As it has complicated instructions that require researching Shangri-La's highly detailed world history, Rakuro decides to play the main game and go exploring for a while.

Retrieved 2010-11-13. ↑ Spencer (March 30, 2012). "Hunter X Hunter Wonder Adventure Lets You Switch Fight With Fists Or A Skateboard". Siliconera. Retrieved April 3, 2012. ↑ キャラクター紹介 [Character Index] (in Japanese).

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Fumika Nanjō (南条 文香, Nanjō Fumika) Voiced by: Satomi Satō[7] Fumika is a reporter who is interested in Adolescence Syndrome and believes the scars on Sakuta's chest were somehow caused by it. Uzuki Hirokawa (広川 卯月, Hirokawa Uzuki) Voiced by: Sora Amamiya[7] Uzuki is the lead singer of the idol group Sweet Bullet. Minagi Ōtsu (大津 美凪, Ōtsu Minagi) Voiced by: Akane Fujita[9] Kaho Hamatsu (浜松 夏帆, Hamatsu Kaho) Voiced by: Azumi Waki[9] Media[edit] Light novel[edit] Rascal Does Not Dream is written by Hajime Kamoshida and features illustrations by Keeji Mizoguchi. ASCII Media Works have published thirteen volumes since April 2014 under their Dengeki Bunko imprint. Yen Press has been publishing the English version of the light novel since April 28, 2020. [10] The original title of each volume is set according to the syntax Rascal Does Not Dream of. (青春ブタ野郎は. Le Tombeau des lucioles, à travers les yeux de Seita et de Setsuko, évoque des thématiques profondes telles que le deuil, la perte, la survie, la famille ou encore les conséquences dévastatrices de la guerre sur les civils. Le récit de Takahata se veut anti-manichéen, chaque personnage ayant ses propres raisons d'agir selon des circonstances tragiques. Le film vise à démontrer la réalité brute de la guerre et est aidé en cela par son style réaliste. Lors d'une projection publique en juillet 2007 à Poitiers, Isao Takahata a expliqué que le titre de la nouvelle en japonais était Hotaru no Haka mais que le kanji choisi par Akiyuki Nosaka était une homophonie du mot « luciole » qui signifie « feux tombants », faisant un lien avec les bombardements et les bombes enflammées qui tombaient du ciel[10]. Accueil[modifier | modifier le code] Accueil critique[modifier | modifier le code] Au début de son lancement au Japon, le film connaît un grand succès critique mais paradoxalement un nombre d'entrées limité : jugé trop sombre et traumatisant, les parents n'osent pas emmener leurs enfants le voir — seule la sortie, conjointe, de Mon voisin Totoro de Hayao Miyazaki sauve le Studio Ghibli de la banqueroute[5]. C'est donc surtout auprès d'un public adolescent et adulte que le film a bâti son succès par la suite, succès qui n'a fait que croître depuis et devenu un véritable triomphe autant au Japon que dans le reste du monde, propulsant cette œuvre au rang de film culte. Le Tombeau des lucioles a connu un grand succès critique dans le monde entier (sauf dans les pays où il fut censuré comme les deux Corées[5]) et est devenu un des classiques du cinéma d'animation japonais, même si sa noirceur a pu choquer certaines sensibilités. Aux États-Unis, l'agrégateur de critiques Rotten Tomatoes lui décerne la note record de 98 % de critiques positives, avec une note moyenne de 9,1/10[11]. Le critique Roger Ebert du Chicago Sun-Times le considère comme « un des plus grands films de guerre de tous les temps »[12] ; le film est classé 12e de la liste des meilleurs films d'animations de Total Film[13], 19e au Top 50 Anime released in North America de Wizard's Anime[14] et 10e sur la liste des meilleurs films de guerre selon Time Out[15]. En France, où il sort en salle en 1996, huit ans après la sortie japonaise[16], le site Allociné propose une note moyenne de 4/5 pour les critiques de la presse française[17], ce qui le classe dans le top 10 des meilleurs films d'animation de tous les temps selon le site[18]. Pour Positif, Gilles Ciment écrit : « C’est précisément en affichant le soin particulier à reconstituer, ou plutôt à interpréter graphiquement certains détails [.
Kadokawa Shoten. Archived from the original on September 17, 2011. Retrieved March 23, 2011. ^ Taniguichi, Goro; Yomino, Atsuro; Okouchi, Ichiro (2008). Code Geass Manga Volume 1: Suzaku Of The Counterattack. Bandai Entertainment. ISBN 978-1594099816. ^ "コードギアス 反逆のルルーシュR2TURN―1―" (in Japanese). Kadokawa Shoten. Archived from the original on September 28, 2008. Retrieved March 25, 2010.